FAQ's - Zo gebruik je het forum

Hoe bewerk ik mijn profiel?

1. Klik rechtsboven op je profielfoto.
  2. Selecteer het silhouet-icoon (het laatste icoon).
  3. Klik op “Voorkeuren”.
    Je kunt nu je accountgegevens (gebruikersnaam), je profiel (beschrijving en locatie) en voorkeuren (e-mails, meldingen, alerts…) aanpassen.

Hoe plaats ik een bericht?

Gebruik eerst de zoekfunctie om te kijken of je vraag of onderwerp al besproken is.
Vind je niets relevants?

1. Kies de subcategorie die het beste past bij je bericht
  2. Je kunt reageren op een bestaand onderwerp via het veld onderaan een gesprek, of een nieuw onderwerp starten via “Nieuw onderwerp” (rechtsboven in de categorie).

Hoe bewerk of verwijder ik een bericht?

Na het plaatsen of beantwoorden van een onderwerp:

1. Klik op de drie puntjes rechtsonder in het bericht.
  2. Kies het potlood-icoon om het bericht te bewerken, of het prullenbak-icoon om het te verwijderen.
    Let op: een verwijderd bericht blijft zichtbaar als verwijderd, maar de inhoud is niet meer toegankelijk. Andere leden kunnen zien of een bericht is aangepast.

Hoe sla ik een bericht op of meld ik het?

Op het bericht:

1. Klik op de drie puntjes rechtsonder in het bericht.
  2. Klik op het vlag-icoon om de moderators of de auteur op de hoogte te stellen van ongepast gedrag.
    Wil je een bericht bewaren? Klik dan op het opslaan-icoon.

Hoe beheer ik meldingen per onderwerp?

Je kunt per onderwerp bepalen hoe vaak je meldingen ontvangt.

1. Klik op het onderwerp waarvan je de meldingen wilt beheren.
  2. Scroll naar beneden tot je het :bell: bel-icoon ziet, onder de laatste reactie.
  3. Klik op de bel en kies een van de vier meldingsopties.
    Je keuze geldt alleen voor dat specifieke onderwerp.

Hoe schakel ik alle meldingen tijdelijk uit?

1. Klik op je profiel rechtsboven.
  2. Selecteer het silhouet-icoon (onderaan).
  3. Klik op “Meldingen pauzeren”.

Hoe koppel ik mijn woningprofiel aan mijn forumpagina?

Het forum is bedoeld voor gesprekken, maar we zijn hier natuurlijk in de eerste plaats als HomeExchangers! Je forumprofiel is niet automatisch gekoppeld aan je HomeExchange-account, maar dat kun je zelf doen.

1. Ga naar “Voorkeuren”.
  2. Klik op je profiel.
  3. Kopieer de link naar je woning vanuit je HomeExchange-account en plak deze in het veld “Website”.

Hoe deel ik iets over mezelf op mijn profiel?

Het is fijn om iets te weten over de persoon met wie je praat of misschien een woningruil overweegt. Deel dus gerust wat over jezelf :blush:

1. Ga naar “Voorkeuren”.
  2. Klik op je profiel.
  3. In het veld “Over mij” kun je beschrijven wat jij ook graag zou willen weten over een andere HomeExchanger:
    Bijvoorbeeld hoe lang je al gebruikmaakt van HomeExchange, je favoriete bestemmingen of hoeveel ruilen je al hebt gedaan.

Hoe verwijder ik mijn forumaccount?

1. Klik op je profiel rechtsboven.
  2. Selecteer het silhouet-icoon (onderaan).
  3. Klik op “Voorkeuren”.
  4. Scroll naar beneden en klik op de knop “Verwijder mijn account”.