Goedemiddag leden van het HomeExchange Forum,
Zou iemand mij misschien kunnen adviseren? Ik probeer onderstaand probleem op te lossen met het support team van HomeExchange, maar na een niet overtuigende uitleg, krijg ik helaas geen reactie meer (zie onder).
Heeft iemand ervaring met een onjuiste lage response rating?
Ik hoor graag jullie ervaringen en of het mogelijk is om dit weer terug te laten zetten naar bijvoorbeeld “responsive in 1–2 days”. Of wellicht weet iemand welk team of welke contactpersoon ik het beste kan benaderen, om dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Birdie
-------
On Thu, 12 Mar 2026 at 15:09,
Goedemiddag Home Exchange team,
Hierbij stuur ik mn email correspondentie van 8 - 10 Maart j.l.
Het zou hulpvol zijn als onze rating zsm weer terug gedraaid wordt
naar 'responsive in 1-2 days" of iets dergelijks.
Zeer opvallend dat we wellicht hierdoor al een tijd geen requests
meer ontvangen - dit soort ratings wekt niet veel vertrouwen voor
potentiele gasten. En dit is niet omdat wij het niet correct hebben
gedaan, maar een vreemde nieuwe regel die niet vriendelijk is voor
trouwe HE-leden.
Met vriendelijke groeten,
Birdie
---------
Subject: Re: HomeExchange - low response rate
To: HomeExchange <support+idGLX9WE-3MZ1L@homeexchangehelp.zendesk.com>
Beste Jonathan,
Bedankt voor je reactie.
Toch ben ik het niet eens met deze beoordeling. Ik heb namelijk duidelijk aangegeven
dat mijn huis in die periode niet beschikbaar was en dat ik gedurende die tijd ook geen
aanvragen in mijn inbox wilde ontvangen. Voor zover ik weet heb ik dit volgens de regels
van het platform gedaan.
Daarom vind ik het vreemd dat mijn responscijfer hierdoor negatief beïnvloed wordt.
Dit heeft namelijk als gevolg dat er nu een melding bij mijn profiel staat, waardoor
potentiële leden mogelijk minder snel geneigd zijn om een aanvraag te sturen. Dat is
natuurlijk niet de bedoeling, zeker omdat ik juist transparant ben geweest over mijn
beschikbaarheid.
Zou je dit nog eens kunnen laten nakijken of laten heroverwegen?
Ik hoor graag of hier een oplossing voor mogelijk is.
Alvast bedankt voor je hulp.
Met vriendelijke groet,
Birdie
---------
On Mon, 9 Mar 2026 at 15:24, Jonathan (HomeExchange) <support@homeexchangehelp.zendesk.com> wrote:
HomeExchange
Jonathan (HomeExchange)
9 mrt 2026 20:24 CET
Hallo Birdie,
Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen.
De berekening houdt rekening met berichten die je in de afgelopen 3 maanden hebt ontvangen, tot 5 dagen voor de huidige dag, en wordt dagelijks bijgewerkt. Elke aanvraag die automatisch verloopt door geen reactie zal ook invloed hebben op je responscijfer, zelfs als deze is gearchiveerd of verwijderd.
De enige manier om ervoor te zorgen dat je responscijfer weer op 100% komt, is door actief te reageren op aanvragen. Ik raad aan om wat beschikbaarheid te hebben zodat je op enkele aanvragen kunt reageren en het systeem je responscijfer kan bijwerken op basis van je activiteit. Houd er rekening mee dat het enkele weken kan duren voordat je responscijfer volledig accuraat is, omdat het zich aanpast aan je activiteit.
Laat het gerust weten als je nog ergens anders hulp bij nodig hebt.
Met vriendelijke groet,
Jonathan
Member Support
HomeExchange
-------
Birdie
8 mrt 2026 13:42 CET
Goedemorgen
Bovenaan mijn listing wordt vermeld “Low Response Rate”; dit is niet correct. en is ontstaan, na de verandering bij HE. Het afgelopen jaar waren er door omstandigheden geen periodes op de kalender beschikbaar en we hadden ook aangegeven, geen contact te willen gedurende niet-beschikbare periodes.
Wanneer ik onze communicatie history bekijk, zijn we altijd zeer responsieve en alert geweest en zullen we altijd binnen een paar dagen antwoorden op een aanvraag. Er zijn soms tijden dat dit helaas niet mogelijk is en daarom hadden we data op de kalender ook leeg staan.
Graag zou ik jullie willen verzoeken om de vermelding weer terug op “Response time in few days” op ons profiel zetten. Alvast hartelijk dank.
Met vriendelijke groeten,
Birdie